NIE POLECAM "Dobry Mechanik" Kruszwicka Kraków

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • JayKey49
    Elegance
    • 2014
    • 873
    • Superb II (3T4)
    • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

    NIE POLECAM "Dobry Mechanik" Kruszwicka Kraków

    3x nie polecam. Po pierwsze nie polecam osobom które nie znają się na samochodach. Po drugie nie polecam bo chcą naciągnąć na wymianę sprawnych części. Po trzecie nie polecam ze względu na kosmiczne ceny. Pojechałem do tego warsztatu przed sprzedażą samochodu na kontrolę gdyż zażyczył sobie tego potencjalny klient. Przed wjazdem na podnośnik zgodziłem się na jazdę próbną przez szefa/kierownika (Robert). Drugi raz bym się nie zgodził na przejażdżkę w wykonaniu tego Pana. Jazda z prędkością 70-80km/h przez osiedlowe uliczki to chyba zdecydowanie za dużo. Do tego bez pasów bezpieczeństwa. Nie wspomnę nawet o tym że podczas tej krótkiej przejażdżki zero poszanowania dla samochodu. Przejechanie przez próg z prędkością 50km/h - nie ma problemu. Zbieranie wszystkich dziur i studzienek podobnie. Po jeździe próbnej szef zakwalifikował do wymiany sprzęgło w aucie po przebiegu 86 tys.km. Nie występują żadne objawy zużycia tego sprzęgła. Po oględzinach samochodu w warsztacie do wymiany przy 90tys.km. zakwalifikowano rozrząd ( to się akurat zgadza ) i standardowy serwis olejowo- filtrowy przy 90 tys.km. Cena podana za wymianę rozrządu i sprzęgła - 2000 zł. Kosmos. Realna cena takiej usługi z częściami to okolice 1500 zł. Kompletny rozrząd z pompą wody SKF lub INA to koszt 400-500 zł. Kompletne sprzęgło SACHS to także podobny koszt. Robocizna u mojego mechanika za te dwie czynności to max 500zł. Razem około 1500zł. Ciekawe ile zażyczyliby sobie za wymianę filtrów i olejów. Przypominam, że sprzęgło nie wymaga wymiany. Była to zwykła próba naciągnięcia potencjalnego zainteresowanego moim samochodem na nie potrzebną wymianę. Szef raczej dobrze wiedział że ten potencjalny zainteresowany nie za bardzo zna się na autach i raczej przytaknie na wymianę jeśli zakupiłby samochód. Realny koszt do wniesienia w samochód po zakupie to wymiana rozrządu o mojego mechanika za okolice 700 zł plus wymiana filtrów i olejów razem jakieś 1200 zł. Przynajmniej ja zostawiłem u niego okolice 1200 zł za rozrząd, filtry i oleje do 2.0 TDI CFHC. U nich pewnie byłoby w okolicach 2800 zł ( rozrząd, filtry, oleje, nie potrzeba wymiana sprzęgła ). Do tego samochód w wielu miejscach został usmarowany tłustym brudem gdy mechanicy sprawdzali blacharkę, lakier i szyby. Myślałem że rękawiczki to standard. Widać się myliłem. W google wystawiłem im 1 tylko dlatego że nie da się 0. Podsumowanie: polecam porównywać ceny między warsztatami bo tą samą usługą można wykonać równie dobrze i taniej niż w tym warsztacie. Osobom kompletnie nie znającym się na samochodach polecam zasięgnąć opinii kogoś kto takową wiedzę posiada i samemu sprawdzać ceny części przed wizytą w tym warsztacie inaczej naciągną was na nie potrzebne koszty.
    Octavia I Tour 1.9 TDI 2007
    Passat B7 2.0 TDI 2013 Czarny Deep
Pracuję...